Csak titkos szobádban

Sajnálom azokat a keresztényeket, akik meg KELL gyónják a papnak bűneiket. Komolyan, hogy lehetnek egyesek képesek elmondani másnak a legféltetebb titkaikat? Egy más embernek, akit csak a szószékről ismernek, ha ismerik, mert általában a papok a magánéletüket nem terítgetik ki a hívek felé. Hát kedves hívek, akik még nem jöttek volna rá, az úgy van, hogy amilyen szent a szószéken, olyan ördög a hétköznapokban, persze tisztelet a kivételnek, ha van olyan.
Én nem a papot hibáztatom, hanem az embert, aki gyónni megy. Szerintetek az pap, hogy beszél Istennel, hogy oldozza fel a bűneiteket? Felhívja telefonon vagy elragadtatik és elmeséli? Ne legyetek már röhejesek, ez a 21. század. Mindenki tudja, hogy minden a pénzről szól mostanság! Nem lepődnék meg, ha egy napon bejelentenék, hogy egy perc gyónásért mennyit kell majd fizetni a papnak. De akkor is lesznek emberek, akik bármennyit fizetnének, csak le legyenek róva bűneik, hiszen a földi élet mit sem ér, ha nem kerülhetünk a mennybe? Szerintem meg, ha kitudjuk használni a földi életet, és felfedezzük szép oldalát, akkor sokat fog érni, de akkor már nem fogunk kívánkozni a mennybe. De erre ugyebár nem ad alkalmat az egyház a híveknek, mert ez már bűn!

5 megjegyzés:

kro 2009. november 26. 11:35  

Kedves Malvina,

érdeklődéssel olvasgattam a blogod, egy barátom hívta fel rá a figyelmet. Tiszteletben tartom azt a döntésed, hogy nem hiszel Istenben. Lehet, hogy így boldogabb leszel, mint az adventisták által megmutatott hit és vallásossággal együtt. Azért azonban, hogy ez a kép rossz, ne Istent és a Bibliát hibáztasd, főleg ha nem hiszel benne, hanem azt a tanítást, amely ennyit mutatott meg Neked ebből az egészből.
A gyónásról pedig butaságot írsz, de ez szintén nem a Te hibád, mert az Adventista imaházban erről semmit nem fogsz hallani. Semmit, ami köszönőviszonyban van a valósággal. A RK Egyház nem szed tizedet. NEM kötelező pénzt adni. Nem számolják a tagságot úgy, mint az adventisták.
Más rendszer, más alapok.
A gyónásról csak két megjegyzés:
1. Önismeretünk alapja, hogy kimondjuk a bűneinket/hibáinkat, ezt tanítja a modern pszichológia is. Katolikusként annyival jobb, hogy hitünk szerint a gyóntatószékben/lelkipásztor szobájában, ha a pap feloldoz, Isten is elfelejti/megbocsátja a bűnt.
2. A gyónást sokan nem egy sima vadidegen papnál, hanem személyes lelki vezetőjüknél végzik, aki jóbarát is egyben. És még el sem mondhatja senkinek, ami azért vigasztaló:)

További boldog életet Neked !

Malvina 2009. november 29. 23:41  

Nem mondhatja el senkinek? Szép.. én hallottam olyanról, h elmondta, és lett ebből sok bonyodalom ám...
Amikor adventista imaházba jártam, badarságnak tartottam, h Isten megbocsát, ha a pap feloldoz... nem egyszerűbb, ha Istennek mondod el?
Na de most teljesen más a helyzet, nem hiszek Isten létezésében. :))

Névtelen 2009. november 30. 16:20  

Én meg hallottam olyanról, hogy Arnold Schwarzenegger igazából robot, sőt ismertem valakit, aki azt mondta, hogy te nem is Malvina vagy, hanem Linda, és sosem voltál adventista:)ezek az állítások így ellenőrizhetetlenek:)
Viszont az adventistáknál nincs feloldozás. Sosem gyóntak, sőt, igazából a római egyházat, meg a többit is a sátánnal azonosítják, meg mindent, ami nem Ellen White.
Ott valóban lehet hallani, még ennél cifrábbat is. Ugyanakkor többszáz vértanú pap van az egyházban, aki azért halt meg, mert nem árulta/árulhatta el a gyónási titkot.
Visszaélés van/lehet persze, de nem ez a mérvadó.
Egyszerűbb ha Istennek mondod, el, csak ott van egy ambivalencia, hogy Isten akkor most tényleg megbocsát, vagy még nem???
Ebből aztán lesznek olyan szamárságok, mint a vizsgálati ítélet...
De én tiszteletben tartom a nem hitedet továbbra is, csak az adventista információ más egyházakról olyan, mintha egy BMW szalonban kérdeznéd meg, hogy milyen autó a Mercedes????
Ha szeretnéd megtudni, olvass el egy autós magazint, amit sem a Mercedes, sem a BMW nem befolyásol:)

Malvina 2009. december 5. 21:22  

Nahát, volt egy barátom, épp katolikus papnak készült és az is lett belőle. Ő mesélt erről. Szerintem eléggé tisztán látom a dolgokat, és igen egy nagy hülyeségnek tartom, még ezek után is. Amúgy is az egész vallás egy nagy baromság, miért ne lenne az pont a gyónás...

Névtelen 2009. december 7. 11:05  

Nekem is van kb 50 ktolikus pap barátom, ők még egyszer sem árultak el gyónási titkot, mert az tilos...méghozzá nagyon szigorúan. Említettem, voltak akik meghaltak emiatt. Nekem is meséltek már sokmindent, csak én arról szoktam beszélni, amiről meg vagyok győződve. Azért ezt a katolikus pap barátodat kérdezgesd még erről a témáról, mert egyáltalán nem látod tisztán a dolgokat. Amúgy az emberek mindig hazudnak, miért pont Te/ő ne hazudott volna?:) ez így nem jó érvelés, ugye? Ettől még nem kell, hogy szeresd a gyónást, vagy gyónnod sem kell, sőt.De ne baromságozd le azt, amiről semmit sem tudsz.
További szép életet !

Megjegyzés küldése